Våra tjänster

Vi stärker livsmedelsvarumärkens position inom hälsa  
Baserat på etablerad vetenskap inom nutrition och med omfattande kunskap om såväl de strategiska som de mer operativa utmaningarna många varumärkesägare och organisationer står inför vill vi underlätta för aktörer i livsmedelsbranschen att utveckla sina verksamheter och positioner mot hälsa på ett hållbart och seriöst sätt.

Vi identifierar hälsomervärden i din produktportfölj – både befintliga och de potentiella och ger dig kunskap och rekommendationer för hur mervärden inom hälsa kan kommuniceras mot konsument.

Med utgångspunkt i din varumärkesplattform kompletterar vi positioneringen med för varumärket relevant hälsoinnovation.

Vi utvecklar och genomför en kundanpassad hälsoutbildning för att kompetensförstärka organisationens medarbetare inom marknad och försäljning.

Vi kompletterar varumärkesplattformen med en hälsoplattform.
I takt med att kunskapen om hälsa ökar i organisationen och i takt med att produktportföljens hälsomervärden identifierats och förstärkts kan nästa steg på vägen mot att hela verksamheten bidrar till en bättre folkhälsa sammanfattas i en hälsoplattform. En hälsoplattform är ett levande dokument som sätter fokus på  att organisationen löpande håller sig ajour med den senaste etablerade vetenskapen inom området hälsa relaterat till det område man är verksam inom.

Vårt arbete baseras på etablerad vetenskaplig grund
På Nutrikom arbetar vi med utgångspunkt i den etablerade vetenskapen inom nutrition och hälsa. Våra rekommendationer baseras på livsmedelslagstiftningen, den senaste etablerade vetenskapen inom nutrition (NNR 2012, 5th edition), Folkhälsomyndighetens arbete för bättre folkhälsa samt Jordbruksverkets riktlinjer. I våra kunders arbete med produktvård, innovation, varumärkesstrategi och kommunikation bidrar vi med planer och rekommendationer inom hälsa och nutrition som är i linje med Livsmedelsverkets kostråd – den utan konkurrens mest vetenskapligt belagda vägen till ett hälsosamt liv. Både för den enskilda människan men också för en bättre folkhälsa i det nationella perspektivet.

Nöjda kunder är goda ambassadörer för varumärket
Vi är också övertygade om att varumärken som genuint värnar sina kunder och i sin produktvård och innovation tar utgångspunkt i omtanke om konsumenterna och deras hälsa får flerfaldigt tillbaka i form av nöjda och lojala kunder. Nöjda kunder blir goda ambassadörer för varumärket och förmedlar de goda intentionerna vidare i flera led. Det är så vi tillsammans bygger långsiktigt starka varumärken.

Lär dig mer om målgruppen LOHAS (Lifestyle of Health & Sustainability) som är i stark tillväxt och som i Sverige representerar 35% av befolkningen vilket är i topp  bland världens alla länder.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *