Våra tjänster

Varmt välkommen till oss på Nutrikom. Vi drivs av att dela med oss av den erfarenhet vi har av att utveckla starka livsmedelsvarumärken med hälsosamma, trovärdiga och goda livsmedel. Våra ledord är “med omtanke om konsumenten”. Låter man sig vägledas av den devisen blir det enkelt att utveckla och stärka livsmedelsvarumärken och koncept som håller över tid. Läs gärna mer här om hur vi ser att vi kan stärka livsmedelsvarumärken med mervärden inom hälsa, ekologi och ursprung.

 

På vetenskaplig grund

På Nutrikom arbetar vi med utgångspunkt i den etablerade vetenskapen inom nutrition och hälsa. Våra rekommendationer baseras på livsmedelslagstiftningen, den senaste etablerade vetenskapen inom nutrition (NNR 2012, 5th edition), Folkhälsomyndighetens arbete för bättre folkhälsa samt Jordbruksverkets riktlinjer. I våra kunders arbete med produktvård, innovation, varumärkesstrategi och kommunikation bidrar vi med planer och rekommendationer inom hälsa och nutrition som är i linje med Livsmedelsverkets kostråd – den utan konkurrens mest vetenskapligt belagda vägen till ett hälsosamt liv. Både för den enskilda människan men också för en bättre folkhälsa i det nationella perspektivet.

 

“Nöjda kunder, goda ambassadörer för varumärket”

Vi är också övertygade om att varumärken som genuint värnar sina kunder och i sin produktvård och innovation tar utgångspunkt i omtanke om konsumenterna och deras hälsa får flerfaldigt tillbaka i form av nöjda och lojala kunder. Nöjda kunder blir goda ambassadörer för varumärket och förmedlar de goda intentionerna vidare i flera led. Det är så vi tillsammans bygger långsiktigt starka varumärken.

 

Hälsa är idag ett vitt begrepp med flera dimensioner. För att värna sin egen och familjens hälsa söker kunden livsmedel fria från bekämpningsmedel och tillsatser. Man vill veta varifrån maten har sitt ursprung och allra helst ska det vara närproducerat. Alla dessa mervärden bidrar i konsumentens uppfattning om vad som är hälsosam mat och inte. Läs mer om målgruppen LOHAS som är i stark tillväxt under rubriken MÅLGRUPPEN SOM UPPSKATTAR MERVÄRDEN INOM HÄLSA OCH HÅLLBARHET.